Examen

Igår den 6:e juni var det exakte 3 år sen jag tog studenten och igår var det skolavslutningsdags igen nämligen EXAMEN! Jag är nu helt och hållet klar sjuksköterska. Väntar bara på examinationsintyget så jag kan söka legitimation, men jag kommer aldrig mera att vara sjuksköterskestudent! Aldirg. Gud. Idag börjar jag få panik. Ångest. Jag är jättenervös inför imorgon (börjar jobba då). Jag är lite ledsen för att jag kommer sakna mina kursare. Jag kommer sakna de roliga föreläsningarna och de tråkiga, haha. Jag har nog insett att jag kommer sakna allt. Allt utom omtentor :)

Igår var det dock enbart glädje :D

Dagen började med att vi hade en cermoni i skolan. Var tal, sång och fint. Hela klassen fick även komma upp på scen för att sedan bli uppropad och få sin brosch :) Var jättemycket folk och jag var jättenervös att jag skulle snubbla när jag gick fram. Men jag snubblade inte ;) Efter cermonin som varade ungefär 1 ½ h gick vi till Prismahuset och blev fotograferade.


  


Jag åkte med mamma, Sandra och mormor hem för att fixa det sista innan folket skulle komma. Vi lyssnade på en sommarskiva med bl a Gabriellas sång, Ta mig till havet, Den blomstertid nu kommer och Idas sommarvisa för att optimera skolavslutningskänslan.
Kl.15 kom alla gäster. Familjen (mamma och pappas) och även Emma, Linda, Emma, Jossan, Lisa och Dennis :) Vi åt mat, tårta och jag fick fina presenter :) TACK så mkt alla :D

  

Kl.19 åkte jag till Ida på förfest. Jag var rätt sen (1h), så det blev inte så länge hos Ida. För kl.20 skulle vi vara på Strömpis för att träffa klassen (de flesta iaf). Vi fick en välkomstdrink och åt Italiensk buffé. Jag var supermätt men det var gott iaf :) Sen var det fest hela natten :) Eftersom vi var där så tidigt var jag supertrött lite tidigare än vanligt. Var hemma redan till halv två  ungefär. Men jag hade jättekul :D




Det var en jättebra examen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback