Bröllop

Först vill jag bara säga att jag har kommit på att jag älskar bröllop :D

Igår gifte sig alltså min kusin Ulrika sig med sin Jonas så hon heter numera Ulrika Moberg :) Ulrika och Jonas träffades på gymnasiet via Fredrik som kom att bli Ulrikas dåvarande pojkvän och Jonas bästa vän (Fredrik var för övrigt med på bröllopet). Ulrika var kär i Jonas redan på den tiden. Men det tog visst 10 år för Jonas att inse att han var kär i henne också, det pratades och skojades mkt om det igår på talen.

Om jag någonsin varit osäker på om Jonas är rätt man för Ulrika så är jag absolut det inte längre. De passar verkligen jättebra ihop. Dessutom har jag aldrig sett Ulrika (och Jonas för den delen) så lycklig som hon var igår. Det var superkul att se :D

Bröllopets hölls utomhus i Tybblelund. Fint och mysigt ställe 10 min från Universitetet. Jag var jättenervös och trodde att det skulle regna (eftersom de sagt det på nyheterna) men det var uppehåll och t.o.m. lite solglimtar under hela dagen :) Började smådugga framåt kvällen, men då hade vi redan börjat plocka undan borden så vi skulle ha ett dansgolv. Så det var lyckat :)

När vi kom var det mingel och välkomstskål.
Cermonin var väldigt kort. Men den var fin. Flera personer började gråta (jag nästan, jag kände att jag log så mt att ögonen nästan började rinna).
Efter cermoin var det mera mingel och sen var det dags för maten. Jag fick sitta vid ungdomsbordet med Elin, Gustav, Oskar och Johan som de jag kunde tala med. Var en rätt tyst middag från våran sida. Var tur att det hölls tal så det inte hann bli allt för pinsamt :) Till tårtan lyckades vi bli lite mer sociala iaf, haha. Men då kom Ulla (Jonas mamma, fanns minst 3 Ullor där, var många med samma namn, haha) med Vilgot till mig, eftesom hon ville ha lite avlastning. Han var rätt trött och lite gnällig så jag kunde inte sitta kvar vid bordet, men jag hade ätit ärdigt så det gjorde inte så mkt. Kunde höra talen utan för tältet också så :)

Efter bröllopsvalsen drog festen igång på riktigt. Var även då baren öppnade och alla blev genast mer sociala ;) haha. Lite kul. Musiken i början var sånt där som penisonärerna tyckte om och lite obligatoriska bröllopslåtar. Sen kom det lite schlager och det blev det fart på bl a Mats. Var inte mina favort låtar men jag dansade iaf :) Senare på kvällen när alla äldre hade åkt hem sattes rocken på och då blev det mer fart (om det nu gick) på Ulrika och killarna men även mig :) Mats och Lena tyckte det var mindre bra medan Pär rockade loss som aldrig förr, haha ;D

Jag och Mats tog en taxi hem vid halv 2. Jag hade velat stanna längre, men Mats var trött, hehe. Mormor och mamma m.m. hade redan åkt för länge sen.

Det var en väldigt fint och roligt bröllop :) Jag är väldigt stel i hela kroppen och har ont i halsen idag. Men ska väl inte klaga :)

XOXO

PS: Lägger upp bara några bilder här. Resten går att ses på
bilddagboken där jag även har lagt upp resten av bilderna från examen.

   
   
   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback