Peace and Love

För exakt en vecka sen var jag och Louise i Borlänge på Peace & Love. Det var helt underbart. Kanske är lite sent att skriva om det nu (men jag har varit upptagen med sol och jobb). Ni kanske redan har kollat på min bilddagbok eller min youtube-kanal. Men nu tänkte jag iallafall försöka sammanfatta lite med både bilder och filmer.

Som vanligt när jag och Louise (jag och Jossan annars också för den delen) ska åka någonstans kommer vi alltid iväg senare än planerat. Blev rätt mkt senare än planerat i torsdags, men vi kom iallafall fram hela (om man bortser från repan på bilen när Lollo körde in i väggen) och rena (om man bortser från svetten som flödade hejvilt).


   

Vi var hungriga när vi kom fram och eftersom Mc Donalds låg precis brevid vår parkering passade vi på att äta där. Lånade även toaletten eftersom ingen av oss såg fram emot bajamajorna.


    

Sen visste vi självklart inte var festivalen var någonstans. Vi frågade några som sa in mot stan och sen gick vi åt fel håll. Men egentligen hann vi bara 1 meter åt fel håll för sen frågade ett gäng några andra om vägen och de hittade så vi följde efter. De var vuxna som skulle jobba där och jag kände mig som en liten ankunge när vi trippade efter.

Vi lyssnade först en liten stund på Carl Barat. Aldrig hört förut men det lät bra. Sen försökte vi bekanta oss lite med området så vi skulle hitta till de bästa scenerna när det var dags. Vi lyssande även en sväng på Simon Norrsveden, men det lät inte alls bra. Ingen av oss tyckte det men vi träffade några fans utanför som var galna att de höll på att missa spelningen, haha.



Isället satte vi oss i solen och åt lite Ben&Jerrys (godaste glassen som finns). Dröjde inte så länge innan det var dags att köa sin in till Thomas Di Leva spelningen. Folk trängde sig ganska så bra om man säger så. Och det var inte ungdomarna som var värst utan 40 åriga småfulla damer som varken visste den ena eller det andra.


     

När man kom in på Cozmoz slogs man av rökelsedofter och sen gick det bara utför. Haha, ne men seriöst så var den en bra spelning. Jag och Lollo hade väldigt roligt och det verkade Di Leva också ha. Aldrig sett en artist som skrattat så mycket på scenen nån gång. Ibland blev det dock lite sekt känsla, men det var bara kul på någe sätt.


Thomas Di Leva har en liten frågestund. Sjukt roligt! 
Sen spelar han "Miraklet". Han sjunger även lite fel ;)



- Hör ni mig? Ser min mig? Jag pratar inte med er... F.. R.. A..!
Thomas Di Leva uttrycker sin åsikt om FRA och spelar sedan "Vad är frihet" :D

Några andra citat: Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet!
Frukta inte... Ät frukt! Och sen kastade han ut massa frukt till publiken :) Enligt Di Leva ska alla gå runt en timme eller två om dagen och bara äta frukt. Det skulle han se till när han blev president. Go Di Leva!

Jag och Louise stannade inte på hela spelningen utan vi ville även se Backyard Babies. Dessvärre missade vi typ allt. Hörde kanske bara 3-4 låtar. De spelade iallafall utomhus och då satt vi på gräsmattan, lyssnade och tittade på storbildskärmarna och bara njöt. Det går inte att få mer festivalkänsla än så och jag älskart!


   



Sen blev det att gå iväg och lyssna på Lars Winnerbäck men på vägen dit blev jag en The Ark skiva (typ den första som vi hade allsång med i bilen på väg till stugan sen) rikare och Louise blev en Oasis DVD rikare :) Min plånbok blev desto fattigare. Det var iallafall sjuuukt mycket folk på Winnerbäck. Var faktiskt jobbigt att stå och titta. Han är väl inte så underhållande att titta på heller. Utan det bästa vore om det hade funnits någonstans att sitta, vilket det inte gjorde. Men bra sjunger han. Han måste ha en av världens bästa sångröster. "Kom änglar" var den enda låt jag kunde sjunga med rikigt, hehe.


Därefter såg vi The Soundtrack of Our Lives. Var typ inge folk när vi kom så vi fick relativt bra platser. Kom några långa jävlar och ställde sig precis framför oss. Men det verkade gilla dem mer än oss så det är ju okej då tycker jag :) The Soundtrack of Our Lives (tänkter alltid på Days of our Lives när jag hör namnet) var iallafall väldigt bra. Killen vid synthen (?) var väldigt snygg dessutom ;) Kan inte säga detsamma om majoriteten av bandet annars.


   

 


Lyssnade nu inte heller på hela spelningen för vi var tvugna att gå och fixa bra platser till det bästa - Thåström. Var ju trots allt pga av honom som jag ville till Peace & Love från första början. Allt annat var ju bara en bonus :) Sist när jag såg Thåström var jag med Simon på Conventum och då pallade vi inte att stå hela konserten. Har för mig att han spelade med lugna låtar men nu spelade han några av mina bästa låtar så jag är supernöjd. Var en jättebra spelning. Vi såg bra. Vi hörde bra och jag kände mig fruktansvärt lycklig!


 

 


Älska!


Efter Thåström var det bara Mötley Crue som spelade. Trodde att de skulle låta bättre än de gjorde. Jag och Lolla skrattade mest. That´s right bitchers! .. Öh..

Vi åkte hem till Louises familjs sommarstuga som var 45 min in i skogen från Borlänge. Var ljust som fan när vi åkte dit. var bara synd att vi skulel upp tidigt för att hinna hem till jobbet i fredags.

TACK Louise för en underbar dag ;)
Och TACK mamma för biljtterna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback