Trettondagsafton

Det är det idag ja.. Vet inte riktigt vad det innebär, men jag vet dock att man ska städa bort julen på trettondagen, alltså imorgon. Lite tråkigt, gillar min julstjärna i sovrummet och julgran i vardagsrummet.. Ska iallafall bli skönt att slippa gardierna i här inne.. Har aldrig riktig börja gilla dem, så det blir nog nya till nästa jul.. Lite jobbigt att ja måste ha 4 längder bara, blir så dyrt..

Det är kallt som fan nuförtiden. Igår var det viosst -17 och idag har jag ingen aning. Var hos Lisa igår och när jag cyklade till henne (och hem) så fick jag så ont i ansiktet att jag trodde att det skulle gå sönder. Då är det kallt.. Brr!!
Jag och Lisa hade lite myskväll med kinamat och film - Mean girls. Hon fick även sin julklapp av mig. Ett jätteglittrigt linne från Jane Norman. Kan bli att jag lånar det nån gång ;)

PM skrivandet har gått framåt idag. Har fått ihop 3 488 tecken utvan blanksteg.. Med andra ord - hälften! Är det svåraste kvar.. Omvärldens inverkan.. Står ingenting om det.. Får väl ta och hitta på lite.. Skrev mer om annat också för jag kände att jag var tvungen att fylla ut och så viste jag inte riktigt vad som var viktigt.. Ett riktigt skit-PM är det! Skönt att kursen snart är över.. 19 januari börjar ju nästa kurs :) Ska bli mkt roligare.. Vår första föreläsning handlar om katastrofmedicin och på eftermiddagen är det en föreläsning om kvinnohälsa. Så det blir nog kul :D 

Var inne på
Blondinbellas blogg för första gången idag. Där jag hittade ett inlägg som handlade om:
Man blir vuxen när:
[x] man har börjat använda  plastskyddet i mikron 
[x] man diskuterar att priset på maten i butik har gått upp
[x] man har förstått värdet i att diska efter varje gång
[  ] man har plötsligt börjat älska kakor och annat gott  till kaffet
[x] man har börjat titta på dukar och ljus när man shoppar
[  ] man uppskattar lugnet på julafton - inte presenterna..
[x] man undrar vad pooke:a på facebook egentlligen är
[x] man har börjat tycka att string är obekvämt
[x] och vart man hittar strumpbyxor som håller in..
[x]  man börjar klaga på att folk ringer sent..

Haha. Jag kanske är rätt vuxen trots allt ;)

Ne, jag ska väl se om jag kan få dit lite fler tecken på PM:et..
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback