Sjuksköterska på dialysen

Jupp, jag kommer fr.o.m. februari (tror jag, har inte skrivit på några papper än) jobba på dialysen. För de som inte vet så kommer svårt njursjuka personer till dialysen för att få sitt blod renat. Det är massor att lära så jag ska få 8 veckors inskolning. Det är ett sommarvikariat egentligen som börjar redan i februari. Förmodligen kommer det finnas en stor chans att få vara kvar eller rotera till avdelningen (93:an) i höst. Malin har fått jobb på avdelningen. Lite synd att vi inte fick på samma ställe, men det är iallafall samma klinik :)

Dialysen hade kanske inte varit mitt första handsval om jag hade fått välja fritt på hela sjukhuset, men jag tycker att det ska bli jättekul att arbeta där. Finns så mycket att lära. Man använder t ex centrala portar som jag inte vet om jag har hört talas om förut. Kul :)


Kommentarer
Postat av: Kiina

Grattis Madde! Vad roligt för dig =)

2009-12-22 @ 10:36:56
Postat av: Samir!

Vad hände med England?

2010-01-04 @ 18:06:26
Postat av: Madde

Svar (Samir): Jag fick ju inte jobbet i England och tänkte att jag ska träna upp min engelska till sept och sen söka nytt jobb då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback