Livsfarligt att cykla

Jag vågade inte cykla till jobbet imorse. Tänkte om jag gjorde det så skulle jag slå halvtihjäl mig. Så jag valde att gå och tror ni inte att jag halkar iallafall? Trots att jag gick försiktigt, kanske inte tillräckligt eftersom jag så klart var sen till jobbet, men iallafall.

Var på barn och jobbade idag. Det var kul, kände mig glad hela dagen trots att det var väldigt rörigt och stressigt ett tag. Förstår inte varför allting ska ske runt luncherna. Kom iväg på sen lunch så det fick bli en kortis för kl.13 kom det 3st urologbarn, 1 som skulle skrivas in inför op imorgon och 1 hemsträck som skulle till rtg och duschas. Egetnligen skulle hemsträcket komma vid 11.20, men ambulansen som skulle hämta dem hade inte tid, var så mycket körningar pga att folk trippat ute i snön. Galet.

Blir lite irriterad på vissa läkare. Stod med på rummet med ett barn för att få veta lite grann vad planen var, men så fick han för sig att han skulle förklara något för en annan sjukskökterska, han bad mig gå och hämta någon som var mera van. Absolut sa jag ock hämtade Eva som skulle jobba kväll. Tack för det asshole! Så himla oförskämd, stod han där med sina glasögon ute på nästippen och tittade på mig. Usch. Blev så irriterad. Egentligen gjorde det ingenting för då fick jag göra en annan grej och sen gå hem istället, men han kunde ha sagt det på ett annat sätt. Men annars har alla varit snälla mot mig idag, både barnen, föräldrarna och all annan personal :) Dessutom var det den snygga kirurgen som rondade idag ;) Jag hade iofs inte kirurgbarnen, men iallafall.

Nu ska jag skita i den oförskämda läkaren och packa väskan till Stockholm samtidigt som jag ska sjunga lite WL, istället.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Julia

VEM är den snygga kirurgen?!

Postat av: Madde

Det är hemligt ;)

2009-12-19 @ 10:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback