Att vaxa eller inte vaxa? Det är frågan!

Jag satt nyss och läste lite i Kicks blogg (http://www.kicks.se/Blogg/Bloggen/) och blev lite små förvånad.. Det var nämligen ett inlägg som handlar om att vaxa bort håret PÅ armarna eller inte. Jag har inte ens tänkt på att man kan göra en sån sak. Så jag blev nyfiken vad folk hade kommenterat. Jag har nu inte läst att inlägg, och kommer inte göra det heller, men jag är förvånad över hur många som skriver att de faktiskt vaxar sina armar. "Jag rakar inte mina armar för att andra gör det, utan för att jag tkr att det är skönare utan hår ..."  Haha, vaddå skönare, är det oskönt med lite hår på armarna, det märks ju inte ens att man har dem.. Jag har iofs (korrs i taket) ljust hår på armarna, är det därför jag aldrig funderat på det här? Eller är jag lite efter när det gället skönhetsideal? Har ni funderat på eller faktiskt vaxat bort håret på armarna? Visst man kanske förstår dem som har väldigt mycket, långt och mörkt hår på armarna, speciellt om de har vit hy, att det kan vara störande, men alla andra då?

Idag har jag iallafall snyggat till mig med lite nagellack på händerna. Går ju inte på förräns på fredag kväll så jag tänkte passa på :) Gillar ju verkligen nagellack, så det kanske inte är ett så bra yrke jag valt, men men :)

Jag har även ätit lunch med min pappa idag.. Han bjöd och så hade han visst sina "spenderar-byxor" på sig, som han sa.. Han tyckte jag skulle utnyttja det, så jag gjorde som han sa, haha.. Han köpte olja till min cykel, så nu är kedjan på och den rullar så fint så :D Och så köpte han en vit och grå randig cardigan från Stadium och 4 st Xider raspberry blossom (de som fanns kvar var visst de sista, så jag passade på, tog 4 till som jag betalade själv)..
Efter lunchen cyklade jag till Annette och beställde en klipptid, 26 augusti. Ska bli skönt att klippa av skiten.. Vet inte hur jag ska klippa mig, men jag klarar inte av att ha det så här tjockt och ostajlaktigt längre.

Jusste, jag träffade min mamma och lillasyster idag också.. De skulle till ÖoB och ville att jag skulle med så jag följde.. Sandra kom ju hem från Spanien imorse, brun som fan var hon.. Jag är inte lite avundsjuk, vill ju också åka nån gång..

Jag har kommit på att de visar Miami ink på Discovery varje dag kl.19, så det ska jag kika på nu :)
XOXO


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaxa armarna? det var det sjukaste...

2008-08-13 @ 10:36:53
Postat av: Emma

Det var jag som skrev kommentaren ovan! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback