Sjuukt pinsamt!

Jag måste bara berätta värsta pinsamma grejen som hände idag på praktiken. Har ju tidigare skrivit att jag tycker att vår läkarkandidat är ganska så snygg.. Och idag så hade jag finnar överallt kändes det som o det gick inte att dölja med med concealer, så jag såg ut som jag vet inte vad på praktiken, men jag tänkte typ Skitsamma, eftersom jag hade hört att alla läkarkandidater skulle gå någon HLR-utbildningen.. Jovisst var de där, men inte hela dagen, framåt eftermiddagen kom han till avdelningen.. Men det var ju inte så farligt egentligen.. Men sen.. Herregud alltså.. Jag och min handledare stod och läste lite i en av mina patienters papper och där står det att pat har MI grad 3-4, min handledare frågade om jag visste var det var och jag svarade att jag inte jgorde det och hade precis tänkt att fråga honom var det var.. Det visade sig att han inte heller visste, och då.. Då ropar han: Tobias, kan inte du komma och förklara en sak för min lilla elev här!? Pinsamt nr.1 jag lät ju väldigt korkad baserad på den meningen.. Pinsamt nr.2 är att när han kommer, ställer sig brevid mig och tittar på mig (rakt i ögonen så klart) så känner jag hur pulsen börjar slå snabbare och det hettar mer o mer i ansiktet ju längre han står där och förklarar.. Kunde inte koncentrera mig på vad han sa.. Utan sa bara Mm.. Aa, okej, som vilket jävla fån som helst.. Håll på och dö, jag ville bara springa därifrån och hitta en spegel och se om det verkligen syndes hur mycket jag rodnade.. Haha aa nu kan jag sitta och skratta åt det, men det var sjukt jobbigt.. Äldrig hettat så mkt i ansiktet, och jag lyckades hitta en spegel när jag fortfarande hade relativt hög puls och kände att jag rodnade, men tackochlov så var jag inte röd i ansiktet.. Det värsta är ju att min handledare stod och tittade på och jag tror han såg att jag rodnade asmycket..
Såå aa det var ganska så jättepinsamt..

Efter ett litet tag när jag satt och skrev lite i min loggbok kom Tobias och frågade om han hade förklarat okej.. Joo sa jag och sa typ skillnande på stenos och insuffiens på hjärtklaffen, men han sa att han inte tyckte att han hade förklarat så bra, så då tar han fram papper och penna och börjar rita upp allting.. Det positiva är att jag inte blev lite fjantig och röd i ansiktet och att jag verkligen förstod vad det hela MI grad 3-4 är för någoting.. Dessutom luktade han rätt gott också ;D hahaha..

Jag förstår inte riktigt, jag beter mig som världens minsta och fjolligaste tjej som aldrig sett en söt kille förut.. Skämms över mig själv. Har iallafall kommit på vad jag kan tänka på om det blir så där pinsamt igen.. Det är så att han Tobias har en del hår på bröstet och det tycker inte jag är så jävla hett, så jag kan ju tänka på det om det blir någon nästa gång, haha..

Aa, nu vet ni hur töntig jag är på praktiken, haha..

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha.. aj min mage, du är för rolig ;)

2008-04-22 @ 22:20:47
Postat av: Emma

Haha Madde :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback