Grillning, bröllop och bio

Usel uppdatering i helgen men har haft fullt upp. I fredags efter jobbet cyklade jag förbi stan för att hämta biobiljetterna till ikväll. Var medlemsdag på DinSko så kunde ju bara inte åka förbi utan att kika. Blev ett par sandaletterr som fick följa med hem. Köpte även lite Rosé från Systemet. Alla tjatar ju som om det på jobbet så var tvungen att köpa. De hade 2 små flaskor (alltså två olika sorter, blev båda). Köpte även jordgubbar på Stortorget och sen var jag till ICA och handlade till middan. Vi grillade kotletter och åt pommes till. Har köpt en ny grill, eftersom Mackan tyckte den andra var för liten och det är det iofs också.


                         
     


Igår var vi duktiga och gick 3 km i Venaskogen innan frukost, blev så att vi hoppade över frukosten och åt lunch istället eftersom det skulle dröja innan vi åt mat igen. Marcus bror Fredrik skulle gifta sig och vi var bjudna. Mamma var snäll och skjussade oss till bröllopet som var ute vid Hjälmarsberg, bredvid herrgården där man övervintrar blommor tydligen. Var väldigt fint, men lite varmt när solen låg på kanske, jag hade turen att få en sittplats där solen försvann bakom ett träd efter förrätten. Vigseln var borglig och utomhus. Det blåste massa så hörde nästan ingenting vad de sa. Lyckades iallafall höra när de sa ja till varandra :)
Fick god mat, fin och mycket god tårta. Folk höll tal. Vi sjung. Dans till livemusik och annan då. Var mycket trevligt. Blev lite trött i slutet bara och hade ont i nacken. Tittat för mycket på Marcus?

Hinner inte lägga upp bilder idag eftersom vi ska åka till bion om 10 min, så jag gör det senare ikväll eller imorgon.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback