En sen uppdatering av helgen i Stockholm

Nu har vi varit hemma i en vecka och haft semester. Vi började ju semstern med en tripp till huvudstaden och min morbror. Hans kille var också hemma hos honom - Svetislav, vet inte om det stavas så men iallafall. Han är från Serbien och har bott i Norge 1 år och studerade. Så vi fick prata en blanding mellan svenska, norska och engelska. Men det gick rätt bra :)

Vi (jag, Marcus, Sandra och Filip) kom fram på fredagkvällen och då hade vi turen att maten stod klar på bordet. I stort sett iallafall :) Efter maten spelade vi ett parti kinaschack. Jag är inte så bra på det va, haha.

       
     


Lyxen fortsatte även på lördagen då Mats gick upp tidigare än alla andra och gjorde ordning frukost :)
Efter frukosten och när alla var klara så åka vi till Gröna Lund. Vi hade kollat upp vädret innan och det skulle vara finast väder på lördagen och inte söndagen. Så därför valde vi Grönan just den dagen. Meeen när vi klev av tunnelbanan så började det så klart regna. Shit va sur jag var. Var nära att jag vände och skulle gå på stan istället. Som tur är regnade det inte så mycket och var mestadeles uppehåll, men aa det kunde ha vart bättre väder.

             
                          
             

Jag, Sandra och Filip köpte åkband, de andra 3 är inte så förtjusta i karuseller. Marcus köpte iallafall några kuponger. Vi började med att spela på Galoppbanan så att alla kunde vara med och så att vi kunde åka vad vi ville sen och Mats och Svetislav kunde göra vad de ville, efter att de tittade på när vi åkte Insane ;)

             
             

Insane är verkligen galet kul. Jag hade som ni såg lite svårt att komma upp i sätet bara. Smidig som ett kylskåp, javisst!

Lustiga huset blev vårt nästa "åk". Då följde även Marcus med :) När jag var liten så älskade jag Lustiga huset (som alla andra barn?). Nu går man det mest för att ev. kunna ta några roliga kort samt att gå den bara för att. Efter Lustiga huset så åkte vi iallafall min favorit - Jetline. Den gamla berg-och-dalbanan. Roligast av allt. Vi åkte även den nya Twister, berg-och-dalbanan i trä, men usch vilken besvikelse :(

                 
             
             
                
                          

Dags för lunch. Då mötte vi upp Mats och Svetislav. Kom även på att det var repetitioner och genrep av Sommarkrysset. Lite mysigt att lyssna på när man sitter och äter. Dessvärre hittade vi inget bord där vi kunde sitta alla 6 och äta tillsammans.

             

Sen ville Marcus med och åka. Eller så var det jag som ville att han skulle. Hehe. Åkte iallafall Blå tåget. Spök-karusellen. Spökhuset vägrar jag att gå in i men Blå tåget går bra. De hade rustat upp den och gjort om lite, så det var kul :)
Efter åkturen sköt Marcus lite gevär och han och Filip tävlade mot varandra på slangbelleskjutning. Marcus  förlora ganska stort (men säg inte att jag har sagt något, haha).

             
             

Ja, vad åkte vi mer? Tilt! Så klart ;D
Vi åkte även Kärlekstunneln, vilket Marcus följde med på. Lite msyigt :)
Insane och Jetline åktes också igen.
Tog en sväng in i Skrattkammaren, dvs. spegelsalen. 

              
                          
             

Glasspaus!
Mot slutet av dagen innan vi begav oss hem så åkte vi Katapulten, Vilda musen och spelade på ett Chokladhjul. Jag och Marcus hade tur. Jag valde brickorna och Marcus betala och så vann vi ;D Sandra blev lite sotis, hehe.

                 
             
             


Det blev rätt mycket skrivet om Grönan ser jag nu. Men vi tog ju så mycket kort och det tycker ni väl om att titta på? Hoppas folk orkar läsa eftersom det tar sån tid att skriva och ladda upp alla bilder. Därför jag alltid blir lite sen med de lite längre inläggen. Så nu vet ni varför. Tror jag ska försöka blogga lite snabbare så att det inte blir så mycket att läsa varje gång.

Men iallafall. Lördagkvällen spenderades ungefär på samma sätt som fredagen. Lagad mat när vi kom hem. Kinaschak, sen spelade Filip och Mats ett parti vanligt schack medan vi andra tittade på film - Bröllopsduellen. Och nej den var inte så bra, hehe.

Söndag gick vi upp tidigare än Mats och Svetislav eftersom vi skulle gå på stan och de skulle vara hemma. Vi gick av i Gamla stan och sen gick vi, enl. mig, fel gata in till city. Jag ville nämligen gå in i Sci fiction bokhandeln men vi missade den gatan och de andra ville inte gå tillbaka. Har redan skrivit om min shopping va? Burken, kläder, musik-DVD och nagellack?

Här är lite foton vi tog under dagen:

             
             
             
             
             


Innan vi tog bilen och åkte hem så stannade vi lite och pratade med Mats och Svetislav.
Påvägen hem blev vi så klart hungriga så vi stannade på Dinners. Åt så klart den godaste laxen :)

             


Det var vad vi hade för oss.
Hoppas ni orkade läsa.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback