Sveafallen.

Idag har jag och Marcus varit på en mysig liten utflyckt till Sveafallen i Degerfors. Jag tror inte att jag har varit där förut, men har tydligen inte så bra minne så man vet aldrig. Var för det mesta soligt och lagom varmt. Skönt. Gick genom där vid de gamla röda husen och Vebon där, där var det en konstnär som hade utställning med sina tavlor. Kommer ej ihåg vad hon hette, men det var heller inte riktigt min stil på tavlor heller.

       
     
                           

Efter husen kommer en typ ladgård men lite blandade djur. Bl a ankor, kaniner, får, grisar och getter. I fårhagen fanns det ett lamm som var mycket för att kela. Stod två flickor och klappade det när vi kom och sen när de gick kom det fram till oss och ville bli klappad. Matade dem med lite gräs. Mysigt :) Smart nog fanns det tvål och rinnande vatten vid fårhagen så man kunde tvätta händerna efter man varit i kontakt med djuren.

             
             
             
             

När vi kände oss klara med att klappande gick vi ut mer i naturreservatet och tittade på Jättegrytor och Flyttblock. Kanske lite mer häftigt i verkligheten än på kort. Rätt coolt när man tänker på hur vatten och stenar kan forma andra stenar och berg.

                        
             
             
             
             
             
              
             
             

Som ni ser hade jag inga bra skor på mig, så vi gick inte långt. Får ta joggingskor nästa gång så kanske vi kan gå hela ledet eller någe. Verkar vara väldigt fint iallafall :)

Eftersom vi åkte en stund efter frukost så började vi bli rätt hungriga. Köpte en varsin räkmacka och sen delade vi på en tårtbit. Lagom med lunch och kaffe/fika :)

                                 

          
                                                         ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback