Ångestveckan har börjat!

Marcus har tjatat hela året om att sista veckan på semestern är den s.k. Ångestveckan. Jag har alltid tyckt att han ska rycka upp sig och sluta prata så där. En vecka är ändå en vecka, rätt lång tid ibland, kort andra gånger. Och nu känns den minsann kort. Det är redan tisadag och vi har inte gjort något semestrigt ännu. Regn är anledningen. Och om man ska tro på vädret de lovar denna vecka så blir det mest regn. Jo nu känner jag ångest.

Hösten börjar närma sig med stormsteg (med dubbel mening).
      - det är nästan ett år kvar till nästa sommar
      - man kan varken sola eller bada ute
      - jordgubbarna och färskpotatisen är slut
      - man kan inte sitta på uteserveringar
      - grillsäsongen är över
      - man kan inte äta frukost på balkongen i bikini
Finns massa massa andra minus också men nu ska vi inte vara sånna, eller hur?
Det finns alltid något positivt med hösten också.
      + man får köpa nya höstkläder
      + man kan tända massa värmeljus
      + man behöver inte ha dåligt samvete att man är inomhus
      + man kan ta långpromenader utan att svettas ihjäl
      + dags att börja använda höstskorna
      + hösten brukar gå fort och då är det snart första advent!
Hösten kan jag acceptera men vintern det är en annan femma. Finns ingenting positivt med vintern förutom julen och den kommer tidigt och går fort. Ska klaga om vintern när den börjar närma sig istället.


Idag, eftersom det har regnat och vi inte kunnat fira semester ordentligt som man ska, har vi förberett oss för hösten istället. Marcus har köpt ett nytt TV-spel till PS3, någe krigsspel med en sharpshooter. Så han är nöjd.

           


Jag har också gjort av med pengar, jag har shoppat lite på gina tricot. Köpte en väska (som jag tror kommer bli höstens favorut), en gräddvit blus, en rutig skjorta och en grön stor skön kofta. Dvs. har förnyat min höstgarderob lite :)

            
           
           
           


Eftersom Marcus hade sönder ett vinglas när han diskade häromdagen så var vi även till IKEA för att köpa ett nytt. Är de där billiga glasen (de är goda att dricka ur så varför inte?) 6 st för 39:- De går inte att köpa separat så nu kan vi krossa fler utan att ha dåligt samvete ;) Vi köpte även en vit och go filt att ha i soffan och mysa med. Vår gamla svarta har blivit Tazzas filt, så den kan jag inte sitta och gosa med. Köpte även en laptopkudde till min dator. Den blir supervarm och har använt en vanligt soffkudde att ha under men det blir liksom inge bra. Ser det hela som en investering eftersom jag använder min dator varje dag och oftast sitter i soffan.

           


Nu ska jag titta på ett serieavsnitt medans Marcus spelar och sedan hoppas att vi kan se en tjejfilm tillsammans och äta popcorn.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Annica

Åh vilken fin grön färg det var på den där koftan :)

Postat av: Madde

Javisst är den fin :)

2011-08-10 @ 19:34:57
URL: http://medei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback