Onsdag förmiddag i New York

Jag tror nog att nästan alla vaknade kl.04 på onsdagmorgonen och kände sig utvilade. Men nee man kan ju inte börja gå upp kl.04, då skulle man ju inte orka med kvällen. Så vi sov några timmar till sen gick vi ut på stan och kikade.

Frukost först och det blev en äkta amerikansk frukost pancakes med bär, grädde och sirap. Vi fick smör också men det vare ingen som ville ha på. Vi skippade även bacon, korv och ägg, nån måtta på fett får det vara. Frukosten åt vi på Appelbee´s och det var gott. Inte supergott som alla säger. Gillar svenska pannkakor bättre, men man stod sig länge på dem :) Det var även här vi träffade vår första (och typ sista) kändis. Men hade det inte varit för bandet hade jag inte vetat vem det var. Miss USA var det iallafall som var där och jobbade med insamling för Rosa bandet. Väldigt vacker och trevlig var hon :) Bra start på dagen!

       
     


Macy´s fick bli en av de första affärerna vi var inne i. Macy´s är enl. de själva världens största affär. Vet inte om det stämmer men det är stort och de har 9 våningar. Som turist fick man 10 % rabatt, viloket betydde att man typ slapp betala tax. Mest gick vi runt och kolla men var så mkt grejer att man nästan fick krupp. Men jag hittade ett par Converse skor som jag blev kär i, men de jävlarna hade inte min storlek kvar så Nasim köpte dem istället. Fick vara glad för hennes skull ;) Vi var inte till alla våningar men kände en stark dragning till våning 9 och när vi kom upp blev vi först besvikna för då vare bara resväskor men sen när man gick runt hittade vi möbler och det bästa - The Holiday department. Shit alltså. Julpynt överallt. Jag älskar julen så jag älskade det :) Gick tillbaka senare på måndan och köpte mig två julgranskulor.

               
                             


Efter en snabbis in på Victoria Secret för att se vad de hade åkte vi upp i Empire State Building. Var inte så mycket folk så det gick fort. Häftig utsikt, men var lite gråmulet så tycker inte att korten blev så bra. Men man kan väl inte få allt.

               
            
                  


Ne nu är klockan över 22 och jag måste hinna kolla på Gossip girl och The Walking Dead innan jag somnar. Ska dessutom jobba imorgon, men kväll som tur är.

XOXO


PS: Nu har jag fått en knöl på halsen också, inte bara en bula i huvudet alltså. Cancer!? Hostar och snorar gör jag med så det är förmodligen en lymfkörtel eller bara en stel/stress-knuta, men läskigt iallafall. Gillar inte att ha knölar och bulor på kroppen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har en knöl bakom örat :(

Postat av: Julia

N.Y verkar ASGRYMT! :) jag har två knölar på halsen... Miss you! Puss

2010-11-03 @ 23:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback