Onsdag eftermiddag och kväll i New York

Nu känner jag att jag har lite tid att uppdatera om N.Y. resan :) Kul va?

Jag hann bara med onsdag förmiddag sist jag skrev så jag får väl börja där jag sluta. På Empire State Building köpte vi ett kort, ganska så fult men ändå lite fint och roligt som vi fick för oss att vi skulle skicka till jobbet. När vi åt lunch på Subway så satt vi och skrev på kortet då. Var lite internt och kul på slutet, hehe.

På väg till Times sqaure och Broadway gick vi förbi en liten affär som visade sig ha de där Converseskorna jag ville ha. Var lite roligt, för alla kollade i skyltfönstret när vi gick förbi för det var ju en skoaffär, så backade alla helt plötsligt, för där stod de.. Mina skor, haha. Det är för övrigt dem jag fått de hemska skoskaven av :(

Nog om det. På Times square köpte vi musikalbiljetter till West Side Story. Fick stå en stund i kön men det gick rätt bra. Var lite irriterande att de framför oss i luckkön (man fick dela på sig) inte kunde engelska. Så den som skulle sälja biljetterna hade lite svårt för de kunde inte ens säga hur många de skulle ha. Försäljarn: How many? Köparna: Yes. Haha. Gud. Nu kan man skratta åt det men inte då. Usch och fy.

         
      
 
           


Hem och duscha (man lukta ganska mycket svett), byta om och sen gå ut och äta middag på T.G.I Friday. Maten var väl sådär och jag tyckte att det var dyrt. Drinken var som tur var rätt god. Sen blev det dags för musikalen. Självklart fick man inte ta kort under föreställningen man tog lite på den fina lokalen. Efter musikalen gick vi sjungandes ute på gatorna och letade efter någe trevligt pubställe. Hittade till slut ett efter Madison Square Garden. Jösses va vi gick! Vi kanske var blinda eller gick på fel gata.

               
           


Ne nu orkar jag inte skriva mera. Eller skrivandet är inte jobbigt utan det som är jobbigt är att lägga upp alla bilder. Tar sån tid så vet man inte vilka man ska välja osv.
Kan hända dock att det blir ett till inlägg i Idol pausen.

Kommentarer
Postat av: Annica

gud vad söt du är på bilden :)

Postat av: Madde

Hoppas du var seriös, så tack så mycket ;)

2010-11-12 @ 22:10:44
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Annica

Jaa klart jag var seriös :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback