Om jag kunde drömma


Jag lånade boken Om jag kunde drömma (den utökade versionen) (Twilight) av Stephenie Meyer av Sanna i torsdags. Och jag måste nog påstå att det var den bästa bok jag läst på väldigt länge. Vet inte när jag läste en sån bra bok sist. Var kanske när jag blev kär i Sagan om Isfolket av Magrit Sandemo och jag gick nog på högstadiet (eller sexan) när jag började läsa dem.

På baksidan står det: Varning: vansinnigt beroendeframkallande! och ja, det kan man lungt säga att den var. När jag hade börjat läsa så kunde jag inte sluta, jag ville inte sluta. Men samtidigt ville jag inte att boken skulle ta slut. När jag var i skolan i fredags så längtade jag bara till att få komam hem och fortsätta läsa, haha. Helt sjukt!

Jag lånade som sagt boken av Sanna men jag vill ha den själv så jag beställde den nu från adlibris. Bokrean börjar på måndag och då kostar den 69 kr (ord. 95 kr), och då är det den utökade versionen. Skillnaden på böckerna är att man får läsa om Edwards berättelse om första mötet med Bella. Jag passade så klart även på att beställa tvåan (finns totalt fyra böcker) När jag hör din röst (New moon). Egentligen ville jag köpa alla fyra, men jag visste inte om jag skulle ha råd och dessutom var man tvungen att vänta på beställningen tills fyran skulle släppas (vet inte när det var, men man kan som sagt förhandsboka den!). Jag vill ju helst läsa nu, hehe. Går även att låna de tre första (och alla fyra på engelska) på bibloteken i stan, men det var massa reservationer. På trean vat det t ex 26 reservationer, haha helst sjukt.

Vad är det egentligen jag vill ha sagt med det här inlägget?
Jo att boken är så bra som folk säger. Jag har hört på när Kiina och Sanna pratat om den, men samtidigt så brukar man alltid få för höga förväntningar. Men jag vet inte. Jag blev iallafall helt frälst (kär) i boken. Jag har nog som sagt aldrig läst en bok som jag inte kunnat lägga ifrån mig på det här sättet. Nu längtar jag bara tills nästa vecka då jag får hem tvåan och så tänkte jag faktiskt gå och se den på bio. Tror att det visar sista föreställningen imorgon. Finns så klart massa platser kvar för typ alla har redan sett den. Men är det någon som vill följa med mig? (kostar 95 kr)

Haha det blev ett långt inlägg om en bok ;)



Kommentarer
Postat av: Madd1sh

Ja, det är verkligen skönt att de håller sig kvar! Vi får hoppas på minst ett par veckor till.



Har du fått svar från jobbansökningarna än då? :)



Kram

Postat av: Emma

Åh, då kan jag kanske låna din bok då?

2009-02-23 @ 12:22:38
URL: http://emmajae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback