Facebook & Medicin

Håller på att ladda upp bilder från i lördags på facebook, men det går inte så bra som jag vill. Börjar minnas varför jag hade la ner facebook ett tag. Men nu börjar det visst fungera igen :)

Idag började vi Medicin B II kursen. Ja vad ska man säga. Rörigt! Är så rörigt att inte ens den kursansvariga vågar visa sig. Han var visst på båda föreläsningarna i början man han vägrade presentera sig och svara på våra frågor. Vi hade hundra frågor. Kursen är bara veckan ut så det är snabba puckar med föreläsningar och inlämingsuppgifter som ska avgöra våra betyg. Jag tycker att det är synd att kursen är så komprimerad. Är roliga och intressanta ämnen vi pratar om men det går så himla fort och är så mycket att man glömmer bort allting lika fort som man lärde sig det.
Lite krångel som är att vi inte hade blivit registrerade så vi kom inte in på Blackboard så vi kunde komma in och få studiehandledningen, åhörarkopior och ett schema. Inte ens schemat är fullständigt. Blev att vi fick pricka av en lista idag och så blev i lovade att vi skulle komma in på Blackboard nu ikväll, vilket vi inte gör. Men vi slutade rätt sent så sekreteraren kanske hade gått hem... Föreläsningen som skulle vara imorgon (sömn av någon kostig anledning, är det inte bättre att behadla sömn med omvårdnadsåtgärder istället för medicinska åtgärder?) blev inställd. Mer information om det skulle komma på Blackboard (alltså det vi inte har tillgång till).. Känns som om allting har blivit en ond cirkel.
Nu vet vi iallafall vad vi ska göra för att få ett betyg och det är ju alltid något :)

Just nu håller jag på och ser på Casanova, så jag ska nog se klart på den.
XOXO

Kommentarer
Postat av: ~Nina~

Hejsan!

Du hjälpte mig förut med att lösa en uppgift på matte B och jag undrar nu ifall du kan hjälpa mig lite mer? ;) Du verkar kunna det där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback