Mellan två jobb och Stockholm

Första dagen som jag nu är arbetslös på riktigt. Hmm. Att sommaren gick så himla fort.
Jag var ju på Arbetsförmedligen förra veckan så jag ska inte dit förrän på fredag för inte mera introduktion eller likande. Får se vad som sker.

Idag har jag varit på Fysiologen och gjort spirometri. Tyckte det kändes som om jag kanske inte har den ultimala lungfunktionen, men jag vet inte heller om det syndes någon märkvärd skillnad på kurvorna med Ventolinet, men jag vet iaf att det känns lite bättre och det är väl huvudsaken. Får vänta minst en vecka innan jag får något svar angående resultatet.
När jag satt i väntrummet kände jag mig lite malplacerad. Medelåldern var 70+ och sen jag. Väntrummet var till både lungor och hjärta och det är väl ett faktum att det är måna äldre som har problem med just dessa organ.

Lördags var en kanondag :) Jag fick dessvärre ingen sovmorgon så jag somnade i bilen på väg hem en liten stund. Osocial jävel. Vid hlav 9 åkte jag, Lisa och Karin (Lisas moster) mot huvudstaden. Vi virrade så klart omkring och körde lite fram och tillbaka (ända till motorvägen) innan vi kom fram till en parkering. Blev vid KTH och det var rätt bra för det var nära sen till Stadion.

   

När vi väl kommit fram gick vi typ hundra mil in till centrum. Åt lunch på Gallerian och sen  gick jag till Monki och blev en tunika, jacka och diadem rikare :) Asnöjd! Sen tåg jag T-banan till Hammarbyhöjden för att umgås lite med Ulrika (kusin), Jonas (hennes man) och Vilgot (kusinbarn). De hade deras vän SImon hemma också. Vi gick till Kärrtorp och fikade där vi mötte upp ännu mera vänner. Sen gick vi tillbaka och då lekte jag lite med Vilgot innan det var dags att bege sig in till centrum igen.

     

Ringde Lisa typ 15 ggr (kändes det som), skickade sms till Emma och ringde Dennis om Karins nummer, fick ett som visade sig att vara fel, men fick det rätta precis när Emma (som hade kommit upp till Stockholm tidigare än jag trodde hon skulle göra) ringde upp mig så jag äntligen fick veta var de befann sig.

Efter att jag mulat i mig skräpmat gick vi vidare till Stadion. När vi gick genom Stockholm, kände jag att jag nog skulle kunna tänka mig att ök lite mera jobb där. Men vi får se.

På Stadion spelade Coldplay med White Lies som förband. Alltihopa var asbra :D Och man fick en skiva när man gick hem :) Jag kommer att skriva ett nytt blogginlägg om bara konserten, men det gör jag imorgon så jag kan lägga upp lite videoklipp också.

   
   
   


Nu hoppas jag att ni är uppdaterade!
XOXO

PS: Ljudkortet på min datorn krånglade ju men nu är det fixat och jag tror och hoppas att headsetet fungerar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback