Upprörd

Jag är rätt upprörd just nu och undrar vad det är för fel på folk ibland.
Förrut idag tittade jag en snabbis på Gilmore girls där en man hade två hundar varav ena nydligen hade dött. Hon, mamman, och hennes kompis stod och gjorde narr av mannen bara för att han var ledsen över sin hund. Dessvärre tror jag att det är rätt vanligt i verkligheten också. Att folk säger någe i stil med "kom över det, det är ju bara en hund/katt/ ... ett djur" Men vaddå. Ett djur, och speciellt en hund eller katt, är ofta som en familjemedlem och om en familjemedlem dör måste man få sörja utan att folk ska göra narr och sendan skämta om det..? Jag tycker inte att det är något fel i att jämföra en hund med ett barn. Många kanske tycker det, men djuren är ju våra bebisar. Varför ska man då inte få sörja dem?

En annan sak som gjorde mig upprörd var nyss när jag tittade på Extreme homemakeover. Det är en familj med en vit mamma som adopterat mörkhyade barn varav det ena har HIV (okej det här hände för 10-18 år sedan men iallafall). Det var iallafall så att pojken inte fick vara för nära andra barn, han fick inte bada i simmbassängerna på badhus, folk trakadeserade famlijen med anonyma telefonsamtal m.m. och en morgon hade de t.o.m. pumkterat alla däcken på bilen. Va fan är det för fel på folk?! Usch jag blir så jävla arg och ledsen hur folk behandlar varanadra.

Vad tycker ni? Jag kanske bara överreagerar..?

Kommentarer
Postat av: jos

jo madde lite överreaktion ;) dom gör det bara för att det blir bra tv, tror jag =)

2008-05-29 @ 12:23:34
Postat av: Anonym

jo madde lite överreaktion ;) dom gör det bara för att det blir bra tv, tror jag =)

2008-05-29 @ 12:24:05
Postat av: Madde

vag dör dom för att få bra tv? mobbar en redan dödligt sjuk pojke?

2008-05-30 @ 10:31:15
Postat av: Emma

Om det är sant att han mobbas! hehe fick ett samtal från nån feminim kille från stilstudion från stuuuureplan igår..;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback