Kalkon-middag

Idag har jag varit hemma hos mormor och morfar på kalkon-middag. Det var gott :)
Sandra, Filip  och Eila fick inte vara med för Filip hade blivit sjuk. Min kusin Ulrika, hennes kille Jonas och deras son Vilgot kom till mormor.. De fick sina julklappar och så också. Men eftersom Filip var sjuk och vi träffade honom för mindre än 48 h sen så fick ingen röra Ulrika, Jonas och Vilgot.. Var enbart min moster Lena som inte ville det.. Hon är så jävla jobbig. Lyssnar inte utan bara tjatar.. Fan va trött jag är på henne nu efter julhelgen. Allting ska hela tiden ske på ett visst sätt - hennes sätt. Bland annat så fick jag inte ha i hur mkt nötter jag ville när vi gjorde Rockyroad och så blev hon arg för att det var fel färg på lampan hon fick av mormor i julklapp och så fick mamma och Mats en dammsugare som tydligen skulle vara JÄTTE dålig.. Hon har ingen empati över huvudtaget. Bryr sig bara om sig själv och hittar på saker. Mormor blev jätteledsen när hon klagade över allt. Och idag fick mamma inte ens sätta på bilen för att den skulle bli varm för att Jonas bildörr var öppen så det kunde komma in avgaser på Vilgot.. Men hallå?

Ulrika sa att jag kunde hålla Vilgot lite om jag ville eftersom det var så länge sen jag träffade dem och han verkade gilla att sitta hos mig när han gjorde det sist. Men jag vågade inte för jag trodde att Lena skulle ställa till med värsta scenen.. Hon har nämligen en förmåga att göra det.

Vi bestämde att jag, Ulrika och Vilgot ska gå på stan på förmodligen tisdag och sen ses nån mer dag innan de åker hem till Stockholm. De skulle stanna till 20 januari så :) Fast förmodligen åker de till Sälen en vecka 5 januari. Men det var inte säkert.

Middagen var iallafall god och Vilgot är så himla söt så man kan inte vara arg runtomkring honom :) 

 
                                 
                 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback