Studieskulden ...

... är inte att leka med om man säger så.. Har faktsikt inte tänkt på hur mycket det kommer bli att betala tillbaka sen när jag är klar.. Men idag så skickade jag iallafall in min ansökan om studielån för den här sista året och sen gick jag och tittade på va min skuld låg på.. Haha det var ingen rolig siffra med tanke på hur mycket jag kommer att tjäna varje år som färdig ssk. Räknade ut att det skulle bli kanske typ 150 000 som skulden ligger på i sommar. Men men.. Folk har väl överlevt förr så man ska väl egentligen inte klaga eller stressa upp sig för mycket..

På tal om pengar så har jag iallafall bestämt mig till (99,9%) var jag vill va min blomranka tatuerad.. Och det är på (aj) revbenen.. Så nu blir det att spara lönen (nu när studeibidragen kommer) och sen träna som ett svin.. Man vill ju helst ha så nära sin idealvikt som möjligt när man ska göra en sådan tatuering.. Det som gör att jag inte är 100 % säker på att jag vill göra den där, är att jag tror att jag kanske inte kommer att palla smärtan.. Men sen i nästa stund så funderar jag på vad det värsta som kan hända är.. Att man dör, kom jag fram till.. Och jag tror nog inte att man kan dö pga av smärta från en tatueringsnål. Jag menar det går ju alltid över så småningom, och jag ska ju ha den hela livet sen, så vad gör det om det gör ont kanske någon ynka vecka?

Är svintörstig så jag ska nog ta o dricka lite vatten..
XOXO

Kommentarer
Postat av: Emma

Aah spännande.. Kommer nog bli fint.. och ja som sagt det värsta som kan hända är ju att du dör. Jag lovar dig Madde, det gör du inte. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback