Semester

Nu har jag min så kallad semester, eller ledighet om man föredrar de. Så vad har jag gjort på min första lediga dag? Tittade på slutet av Våra bästa år, eftersom jag vaknade sent. Sen läste jag lite i Glamour som damp ner i mitt brevinkast imorse. Sen har jag även packat ner mina somrigaste kläder :( Och även mina sommarskor.. Inte så kul.. Har även tvättat och bytt sängkläder.. Annars ingenting.. Kul va?

Saknar redan mitt jobb :( Det var lätt det roligaste jobbet jag haft. Avslutade med att vara ensam undersköterksa, jag fick serva 5 st barnmorskor, tillslut blev Eva som var den femte och kordinator lite småarg på alla, för de bad mig och skitsaker som hela tiden, så jag inte hann göra det viktigaste. Alla säger att Eva är rätt hård och elak.. Hon brukade tydligen få ny personal att börja gråta, men jag har inte alls tänkt på det, så hon kanske gillade mig ;P Men iallafall.. Jag var med på alla förlossningar, 3 st, blev lite stressigt för alla var inom 45 minuter. Men det var kul :D Ibland älskar jag stress, hehe.. Trots allt spring så hade jag tid att gosa lite med en bebis.. Sanna sa innan hon gick att om jag fick tid över så skulle jag gå och titta på den, för att hon var så söt. Tid hade jag ju inte, men som tur var så ringde mamman och bad mig passa henne lite.. Och för att hon inte skulle bli så kall fick jag stå och hålla na.. Lycka. Var hur mysigt som helst. Längtar som fan tills jag får en egen liten att gosa med. Innan jag började jobbet så tyckte jag att nyfödda inte var så söta, men herregud va söta de är! Alla bebisar är så klart inte söta, vore sjukt annars. Men en del, en del vill man bara ta med sig hem :)

Jag tycker verkligen att det var bra att jag fick jobba på förlossningen, för nu är jag ännu mer övertygat om att det är barnmorska jag ska bli :)

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback