Begravning

Idag begravdes min gammelmormor (pappas mormor) Märta.. Samma dag som hon skulle ha fyllt 95 år.. Jossan tyckte att det verkade sjukt att begravas på sin födelsedag, men jag vet inte riktigt om jag håller med. Jag fick veta idag att min gammelmormor tydligen var väldigt religös, så för henne blev det väl typ som att hon fick komma tillbaka till Gud samma dag som Han förde henne till livet.. Vet inte om det blev lite flummigt, men men..

Det var en fin liten cermoni. Sjöng två psalmer, men jag kunde typ bara "Tryggare kan ingen vara"..
Vi var för övrigt på Norra kyrkogården och hon ligger numera i samma grav som sin man, min gammelmorfar Axel, som dog för 6 år sen.
Det regnade när vi var i kyrkan och sen när vi gick med kistan till graven, men när vi var framme så skev solen och det blev rätt varmt.. Min farmor sa att det var Märta som hälsade på oss och min faster sa att det var Axel som gjorde det istället (hade tydligen varit mulet på hans begravning också, men när vi kom till graven så sken tydligen solen, jag kommer inte ihåg, men a det var väl antagligen så).. Jag sa varken bu eller bä, är ju inte så religös, men det är ju en fin tanke att tänka :) 
Jag vill iallafall tänka att de är tillsammans nu, vart man än tar vägen när man dör :)
                    

Vila i frid min älskade lilla gammelmormor <3
Märta Sjögren
1913-2008
R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback