Torsdag

Ställde klockan på 7.00 imorse (asjobbigt).. Pallrade mig upp kanske fem över och ringde Vivalla vårdcentral.. Fick en telefontid kl.8.15, så jag gick och la mig igen. Somnade på en gång, sen började jag drömma mardrömmar om mitt VC-besök, haha.. De ringde iallafall i tid, och jag vaknade ;) Fick en tid kl.10.45.. Somnade om till halv tio kanske. Gick upp och ringde USÖ angående fältstudien. Hon jag pratat med var inte där, så jag ringde växel och så fick de koppla mig till akuten. Där var de trevliga :) Jag fick komma dit på onsdag kl.8 och göra min fältstudie vid akutmottagningen - skoj :D Men sen blev lite småbrådis i slutet, så jag fick cykla rätt fort, men guuuuuud så jobbigt det var.. Motvind hela vägen, spec. vid Maxibron (död).. Kändes som om mina lungor hade spruckit, men de hade de så klart inte.. Kom i tid (5 min innan) och fick börja med att betala 120:- för själva läkarbesöket..

Sen var hon också. Fick inte komma in förna kl.11 kanske och sen visade jag baksidan på mina lår och rumpan.. Kändes lite småjobbigt sådär, men nu har jag gått med skiten hela sommaren, och nu gör det pissont, så jag hade inget val kändes det som, plus att mamma skällde på mig igår, haha.. Fick iallafall en cortisonsalva som jag ska smörja med i totalt 6 veckor, sen fick en mjukgörande salva på pump, som jag ska smörja med, med täta mellanrum. Inte nog med det.. Jag hade lyckas få sår som blivit infekterade så jag fick även antibiotika på tabletter som jag ska keka i 10 dagar. Kalaset gick på 469:- Allt som allt betlade jag nästan 600:- Kuuuul!!

Hade tänkt att jag skulle cykla till skolan, men det blåste ju storm ute och var svinkallt, så jag lyckades övertala mamma att hon s-kulle köra mig istället :) Hade skola mellan 13 och 17.. Hade våran kursansvarige som föreläsare idag och hon är ju bara fööör jobbigt.. Tänker inte ens berätta allt hon göra, men jobbig som fasen är hon.

Mamma hade tagit med min cykel på bilen, så efter jag slutat cyklade jag hem, åt lite yoghurt och ett äpple, böt om och cyklade sen till Friskis&Svettis.. Gick på ett pass jag aldrig gått på förut - Aerobics Funk. Askul :D Ska gå dit nästa vecka också :D Sanna från min klass var också där, och Kajsa Nilsson, hehe..

Jag hade beställt kläder från ellos - en par svarta mjukisbyxor, 5 par trosor, 3 par t-shirtar, som hade kommit idag, så jag hämtade de på hemvägen, har inte provat än, men det ser bra ut :D hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback