Akutmottagningen

                                                                 image18

Imorse kl.8 blev jag instäpppt akutmottagningen här på USÖ. Jag var där för att göra min fältstudie angående vårdkommunikation. Fick byta om till "vårdkläder" och de var mycket skönare än kläderna på Rosenlund. Mjuka var de :D Och så kom jag fram till att jag var himla snygg i vitt ;) haha.. Nee men aa..
FN-dagen är det visst idag, så på fikarasten bakade några blåbärsmuffins, som vi fikade med lite senare.. Det kom inte så mycket folk direkt på morgonen, var väl vid kl.11 det dök in lite.. Jag fick iallafall träffa 4 patienter. Två väldigt kort och en ett tag och den sista lite längre. Har fått sett två olika EKG, BT, temp och sen har jag öven fått sett när en ssk tog blodprov och satte en infart. Jag svimmade inte (!) Woho, ett steg längre på vägen ;P 
Var bara där en halvdag, dels för att jag inte hade någon lunch med mig och jag tyckte jag fått sett en del.. Har inte gått igenom det än, men jag tror det räcker, annar skulle jag få komma tillbaka sa de :)

När jag kom hem tittade jag på Prison Break avsnitt 5 :) Utan text då.. Men iallafall..
Kom realtivt nyss hem från F&S. Har varit på Aerobics 1. Det var första gången jag testade det passet och det var rätt kul, ska gå tillbaka på onsdag :) Men dessvärre fick jag asont i ryggen, så jag kunde inte göra alla rörelser i slutet. Har haft ont i ryggen några dar inte, lite till och från sådär.. Tränade ju 3 ggr på F&S förra veckan och så jobbade jag 2 dagar (kväll och morgon). Så jag tror jag behöver vila ryggen lite.. Har ju lite problem med den, som en del kanske vet :(

Har inte duschat än, så det ska jag göra nu, sen ska jag fixa något att äta och kolla på Grey´s anatomy :D

Har bestämt att sminkpartyt ska vara på tisdag vid sex sju någon gång btw ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback