Veckan ...

Oj oj oj, inte bra av mig.. Har ju inte skrivit på hela veckan, nu kommer det bli ett låååångt inlägg, hoppas ni kommer orka läsa :D

Måndag: Hade tid hos frissan, hehe.. Så jag åkte dit till kl.11.45 som planerat. Sen gick jag på stan. Själv. Haha.. Inge bra, för jag handlar jämt så mycket då.. Köpte En top, ett guldskörp och 3 par örhängen på gina tricot. Bomull, tops och ett sykit på Åhléns. Schampoo, balsam, nagelfil, nail polish remover, tights och body scrub på H&M. Ett par skitsnygga skor på DinSko :) hehe.. 
Hemma så gjorde jag inte så mycket, kollade på gamla avsnitt av Grey´s anatomy och strök undan tävtten.
Kl. 20.00 var jag och tränade med Lisa på Friskis&Svettis. Hon kom hit och hämtade mig efter jobbet och sen åkte vi hem till henne så hon fick byta om och så.. Det var rätt kul, men inte så jobbigt pass, hehe..

Tisdag: Gjorde typ ingenting. Skulle plugga men det kom "saker och ting" (typ storbråk med Joseph) emellan. Inte allt föör kuul..  Jag gjorde någe vettigt iallafall och det var att plantera mina frön jag köpt. Bättre sent än aldrig heter det jue.. Planterade Gullviva, Jordgubbar, Physalis pch Körsbärstomater.. Det skulle ta 7-14 dagar innan det skulle börja gro, så vi får väl se vad som händer nästa vecka, hehe..

Onsdag: Började plugga lite, men avbröt mig själv hela tiden. Diskade typ, bäddade sängen, småplockade lite, rensade kylskåpet och skrev en handlarnota. Allt för att slippa plugga (så himla typiskt mig!).
Vid fyra kom mormor och morfar. Mormor hjälpte mig sy upp en gardin som jag har som "dörr" in till vardagsrummet, medan jag och morfar åkte till Willys och handlade. Hände massa skit under turen. Jag skar mig på allt, folk körde på mig och mina oanvända ljusgulaballerina skor!! (blev skitirriterad). När jag skulle betala så fungerade inte kortet, så jag gick ut för att ta ut i bankomaten utanför. Det var kö, och då slog det mig. Shiiit, tänkte jag, jag kanske inte har några pengar kvar. Handlade för 822kr. Och jag hade ju varit på stan och shoppat, men sist jag kollade hade jag 2000:- på kortet, men det var innan stan.. hade 250kr i plånboken, så jag tog ut 600.. Och det gick fint, men sen kollade jag på kvittot, och då hade jag bara 150:- kvar! Oppps. Jag är pank! Istortsett altlså.. Kändes absolut inge bra. "Berättade" för mamma, men jag sa aldrig att jag varit på stan innan.. Men aa..
Morfar backade på en bil, sen gick han för att kolla att den klarade sig och sen när han skulle köra så backade han på en gång utan att kolla sig för, och då stod det så klart en till bil där (!) Men det var folk i den, så de tutade så han hann stanna.. Jag blev skitirriterad, eftersom jag redan var lite upprörd, och sen kunde han verkligen inte köra. Tvärbromsade, körde på gatustenar och svängde pissent. Trodde vi skulle krocka mer än en gång...
På kvällen kollade jag på Grey´s anatomy, Fråga Olle, Lustgården och Sex and the City. När det var Navy så pluggade jag så gott det gick.. Försökte plugga lite innan TV:n började också.. Sen när alla "mina" program var slut la jag mig i sängen för att läsa. Och det gick ju bra - INTE.. Sms:ade Jossan för jag var helt CP i huvudet!

Tisdag och Onsdag har varit tvåå extremt jobbiga dagar. Har bara velat sjunka genom jorden. De har även gjort mig helt fuckad i huvudet, så jag vet varken in eller ut.. Orkar inte riktigt heller.. Har alltid så mycket att tänka på. Jag orkar inte. Jag gör verkligen inte det.. Jag vill bara vara, ta hand och skämma bort mig själv liksom. Låter lite ego kanske, men jag är ju absolut inte ego, så nån gång kanske man får lov att vara det !?

Torsdag (idag): Hade tenta imorse. Gick väl som jag förtjänade, fast förhoppningsvis bättre än det, hehe...  Hade ju alltså inte pluggat någe, men själva tentan var lätt, så jag blir ju arg på mig själv, för hade jag pluggat så hade jag kanske kunnat få VG t.o.m. Eller iallafall att jag vet att jag klarar G.. Men jag hoppas de. Räknade lite på vad jag trodde jag skulle få, och då var det över G iallafall, hoppas de är snälla när de rättar :D
Blev klar med tentan typ kvart över tio. Ringde Jossan när jag satt och väntade på bussen, men hon hade inte tid och prata, men hon ringde upp mig precis när jag gått av bussen och satt mig på cykeln för att cykla hem. Jag kände att jag behövde prata om mitt CP sms jag skickat kvällen innan. Så vi träffades på La baugette där vi kekade lunch. Jossan hade redan beställt när jag kom - köttbullebaguette (potatissalladen är så god säger hon :P) med en fanta till.. När hon gick och tog ett bättre bord beställde jag en tonfiskbaugette, men jag tog vatten till, för då tjänade jag 8(hela)kronor. haha.. Godare med vatten också egentligen :)
Lagom när vi ätit och typ pratat fördigt behöver Jossan gå, för hon ska jobba.. Jag satte mig på cykeln och cyklade i den kalla blåsten (ville typ döda den) hem till pappa i Baronbackarna. Kollade ut vilka filmer jag ville låna och det blev hela 14 st. haha.. Men han hade inte Mindhunters som jag så gärna ville se, men Sandra hade de.. Så jag fortsatte min cykeltur hem till Lundby.. Dörren var låst när jag kom, men jag har ju nyckel så jag kunde komma in. Ser att mammas säng är bäddad och där ligger min lilla gooosa :D Åååh, jag saknar jämt henne så.. Sen går jag runt och kollar lite (haha, lät som om det var värsta villan de bor i, haha) Såg att det låg någon i Sandras rum och det var ju lilla Sandra. Jag väckte henne så klart, för nu var ju klockan efter 12.. Nämre halv ett.. Men hon var så trött och hon har varit sjuk, eller är fortfarande lite sjuk, så jag lät henne ligga.. Gick och la mig bervid min favorit istället och gosade lite :D (Eila alltså).. Sen tänkte jag att Sandra skulle vakna. Så jag gick in och väckte na på riktigt, sen kollade jag vilka filmer jag ville låna. Lånade 2st... Så nu har jag 16 hela filmer hemma :D Lånade även ett nagellack.. Sandra har nyss skaffat en bilddagbok, så då ville jag också göra det:
http://medei.bilddagboken.se/

Kul jue :D Jag tyckte att om vi nu hade en varsinn bilddagbok vore det en bra idé att ta lite bilder så man kunde lägga in dem.. Så det gjorde vi, gick ut med Eila också.. Sen cyklade jag hem.. På vägen hittade jag 2st tussilago (på olika ställen också).. Jag hade klagat hela dagen på att jag inte sett några än, haha..
Cyklade så jag var hemma till strax efter kl.15.. För klockan tre hade jag tvätttid. Har tvättat nu från kl.15-22.. Hade velat träna, för de sa att Micke skulle ha passet idag, men jag hann liksom inte. Har plockat undan lite ocskå.. Dammsuga och torka golven har jag inte orkat göra. De har jag planerat att göra imorgon förmiddag, ska stryka, bädda, diska och snabbdamma lite då också.. Ska ju få besök i helgen..

Nu väntar jag på att Navy CSI och Sex and the City ska börja :D

Just det, jag får ju inte glömma att berätta att Jossan var duktig på jobbet idag, hehe.. Hon lurade en gubbe ayy köpa två företagsannonser på 4 månader vadera.. hehe.. Han tyckte att det var som hittat och då är det ju ett bevis på att Jossan gjort ett bra jobb :D haha..

Hoppas ni orkade läsa allt, eller iallafall det mesta, annars känns det ju som om jag slängt bort en massa tid åt att skriva, haha :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback