"Lärare knivskars vid universitetet"

Kiina skickade precis denna länk http://www.aftonbladet.se/orebro/article1445516.ab till mig. Creepy som fan. Som Kiina typ sa: Ska man behöva vara rädd i skolan eller?
Skedde vid fyra tiden och då var jag på universitet. I Prisma huset, det ligger mittemot Gymnastik huset. Jag märkte så klart ingenting, men shiiit va läskigt.

Jag fattar inte riktigt. Vaddå.. Går folk omkring med knivar i fickan eller?! Vad är det för fel på folk?

Igår efter jobbet satt jag i busskuren, lyssnade på min mp3 och väntade snällt på bussen. Helt plöstligt är det någon som slår ashårt i busskuren, det är ju två glasskivor så det låter ju som fan. Vände mig om, men åt fel håll, så jag såg inte vem det var. Orkade inte bry mig.. Sen går någon blond tjej och en till som jag inte tittade på, såg bara att de var en till liksom. Man ska ju inte sitta o stirra på folk i Vivalla (!) Tjejerna gick iallafall förbi framför mig och hon blonda frågar när bussen går. 17 över svarar jag och då vänder hennes kompis som om, och då är det hon tjejen som håll på o bråkade med mig sist. Jewel vad bitchig hon såg ut. Hon sa dock ingenting. Skönt som fan. Men jag blev lite skraj att hon skulle börja bråka, men vet ju aldrig vad de går på..

Men jag förstår inte. Ska man inte kunna gå i skolan, vara på jobbet, vara ute på kvällarna när det är mörkt eller vad som utan att vara rädd? Utan att behöva vara orolig för att det ska hända en något? Eller om man inte vanligtvis är rädd, och det händer något.. Jag fattar inte..

Som jag sa i ett tidigare inlägg - Vart är världen på väg?!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är helt sjukt... HELT SJUKT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback